The James Brand expanderar med kommunikationskategori

På vandringen, resan och äventyret finns det goda skäl att dokumentera sina strapatser. Därför har The James Brand utökat sin kommunikationskategori.

Amerikanska The James Brand är fortfarande inte helt house-hold här i Sverige. Men de är på god väg att bli. Varumärket som gjort sig kända för smarta, slimmade knivar och andra verktyg – har nu hittat en ny marknad att ge sig in på. Eller i alla fall växa på.

För när man varit på sina äventyr, eller är mitt i det, kan det finnas behov att dokumentera sina strapatser.

Därför har man valt att expandera sin kommunikationslinje. 2017 lanserade man Benton-pennan. Den har nu fått sällskap av ytterligare två produkter: Gatecliff notebook sleeve och Burwell click pen. Till detta har man också redesignat bästsäljande Stilwell-pennan.

Gatecliff är The James Brands första mjuka produkt, hur märkligt det än låter. Det är en sleeve för anteckningsboken och den är skapad med ett vattentätt material och PU-täckt dragkedja för att klara av de tuffaste miljöerna.
Insidan är skapad med microfiber för att säkert kunna bevara viktiga dokument, pass, kreditkort eller en mobiltelefon. Till sleeven får man också en anteckningsbok där man kan plita ner sina senaste spaningar, distansrapporter, eller inköpslistor. Det här gör det lilla fodralet optimalt för resande eller vandrande människor.

Burwell-pennan finns i två utseenden. En i polerat rostfritt stål och en med PVD-behandlad svart finish. Det är den andra klickpennan som The James Brand skapat.