Så ska Gymgrossisten få fler att träna

Med en ny kampanj ger man gratisråd gällande kost och träning under en hel vecka. Målet? Att få fler att träna.

Under kommande vecka lanserar Gymgrossisten en ny kampanj, döpt till ”Gymgrossisten PT”. Tanken är att man ska locka till träning genom en virtuell PT-hjälp. Alla får under veckan tillgång till Gymgrossistens personliga tränares råd och rekommendationer genom varumärkets Instagram-konto.

Tanken är att alltifrån träningsveteraner till nybörjare ska kunna höra av sig och få tips om olika proteinpulver, kreatin och PWO:er. Detta plus tips kring kost och träning från utbildade personliga tränare.
– Det finns en hel del fördomar om hur gymvärlden ser ut; vi möter många som tycker att det tar emot att be om hjälp och att det kan ta tid innan man känner sig bekväm där. Syftet med kampanjen är att ge fler de förutsättningar de behöver för att kunna nå sina mål – oavsett om det är att kickstarta höstterminens träning, hitta rätt i kosttillskottsdjungeln eller sätta nytt personbästa i bänk, säger Maja Dahlberg, marknadschef på Gymgrossisten.

För att ta del av detta ska man som konsument skicka ett direktmeddelande till Gymgrossistens Instagramkonto med en fråga man vill ha svar på. Därefter svarar Gymgrossistens PT med ett skräddarsytt svar. Det kan vara alltifrån ett träningschema eller kostschema. Tekniska tips för att lyfta tyngre eller ett gott råd i jakten på personliga rekord.

Kampanjen kommer att synas i sociala kanaler och fysiskt i centrala Stockholm.
– För att fortsätta vara top of mind i träningssegmentet behöver vi ständigt utveckla vårt erbjudande – såväl på produkt- som servicenivå. Det är något vi arbetar med hela tiden, men den här kampanjen blir ett tydligt avstamp för ett nytt angreppssätt för oss”, avslutar Maja Dahlberg.