RDBR blir officiell klädleverantör till Alpina VM 2025

RDBR, eller Ridebrain som varumärket hette fram till nyligen, har landat ett stort samarbete. Det svenska varumärket har nämligen blivit officiell klädleverantör av FIS Alpine World Ski Championship 2025 i Saalbach.

2017 startade Ridebrain som en social plattform av skidentusiaster med målet att samla en hel subkultur av idrottsutövare. Fem år senare grundades varumärket RDBR i Göteborg av Magnus Liljeblad och Jonas Olsson. 
Redan från samma år blev det officiellt att RDBR är officiell klädleverantör för det svenska alpina landslaget och svenska skicrosslandslaget. Nu presenteras nästa stora uppdrag. Ett uppdrag de själva värderar mycket högt. RDBR har nämligen tecknat ett avtal med Infront, världsledande inom sportmarknadsföring och mediarättigheter. Detta säkrar RDBR:s klädrättigheter och katapulterar dem till en position de själva menar är betydande inom alpin skidsport.
– Möjligheten att bli partner till ett alpint VM är anmärkningsvärt och en milstolpe av rang för oss, säger Magnus Liljeblad, vd på RDBR.
– Vi är oerhört tacksamma för våra investerare och den fantastiska samarbetspartnern och leverantör som har trott på oss och gjort denna framgång möjlig.

En stor anledning till RDBR:s lycka är att evenemanget äger rum i Österrike. Alplandet har en enorm kärlek till sporten och enligt Liljeblad utgör Österrike en nyckelmarknad för varumärket framöver. I arbetet att lansera sitt varumärke globalt har varumärket också lyckats knyta till sig den perfekta (?) ambassadören. Detta då man nu arbetar tillsammans med den före detta störtloppsåkaren Alex Köll, som har både österrikiskt och svenskt pass.

Men nyheterna stannar inte där för det unga varumärket. RDBR berättar att man just nu är i slutfasen av testkörningen av sin digitala infrastruktur, vilket är nyckeln till deras försäljning och långsiktiga utveckling. Detta då man framöver har en affärsmodell med fokus på D2C.