Adidas och Intersport inleder kampanj – ska öka idrottens tillgänglighet

Två giganter inom sportindustrin – Adidas och Intersport – har tillsammans tagit fram en ny kampanj med några av Sveriges största idrottsprofiler.

Både Adidas och Intersport vill stötta morgondagens idoler. Och för att vi ska få fram idoler måste vi göra idrotten tillgänglig för barn och ungdomar. Just därför har de båda giganterna inlett ett samarbete med mängder av föreningar och idrottsklubbar runt om i landet. Intersport och Adidas stöttar över 500 föreningar runt om i Sverige och detta vill de hylla och påvisa med sin nya kampanj: ”Idoler skapar idoler”.
– Både genom att uppmuntra till aktivitet med alla dess mervärden för folkhälsan samt vår roll i föreningslivet som i sin tur leder till rörelseglädje och idrottande för våra unga, säger Glenda Marevind, Marknadschef på Intersport.

Som en del av kampanjen har Adidas och Intersport valt att skapa en film som visar på leken som vi så många gånger själva sysslat med. Att vi spelat en sport och fantiserat om att man är en viss idol (Undertecknad var alltid Zinedine Zidane eller Kim Källström). För att knyta an till just den fantasin har man skapat filmer när riktiga idrottsstjärnor tillsammans med barn spelar och idrottar. Filmer där drömmen blir verklighet.
– Sport är en viktig del av barn- och ungdomars liv. Vi önskar med denna kampanj stärka bandet ytterligare genom att inspirera och motivera unga till att nå sina sportdrömmar, säger Filippa Holberg, Senior Manager Omnichannel Activation på adidas.

De stjärnor som är med i kampanjen är handbollsspelaren Jim Gottfridsson, handbollsspelaren Jamina Roberts och innebandyspelaren Rasmus Enström.