Adidas skapar golfkollektion med artistens eget varumärke

Macklemore har tillsammans med Adidas skapat en ny golfkollektion med riktiga retrovibbar.

Adidas har skapat en golfkollektion tillsammans med hophop-artisten Macklemore och hans eget varumärke, Bogey Boys.
Målet med kollektionen är att återuppliva flera stilar från 70- och 80-talet för att ta vara på nya trender inom mode, livsstil och sport. Kollektionen innehåller ”krispiga designs och högkvalitativa material som kombinerar en vintage-stil från golf och tennis med en modern känsla”, skriver Adidas i ett pressmeddelande. Målet är att kläderna ska kunna fungera både på och utanför golfbanan och den limiterade upplagan av de läckra golfkläderna kommer att finnas tillgängliga från och med 14 juni.

I kollektionen använder sig Adidas och Bogey Boys av färgerna ”refined white”, ”Altered blue” och ”collegiate green”. Kollektionen innehåller bland annat två fyrknappade pikétröjor, en track-suit och en v-ringad väst. Kollektionen innehåller också en spikfri skomodell, döpt till MC80. Den kombinerar en klassisk look inspirerad av Adidas-skor från 80-talet tillsammans med modern teknologi som erbjuder golfare både stil och funktion. Skon är i helvit läder.

Kläderna presenterad bland annat av Macklemore själv. Men också Collin Morikawa, en av världens främsta golfare. Det återstår att se om han kommer bära plaggen under US Open, som spelas på Los Angeles CC i veckan.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="30068" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]