Från och med juni har Stiga Sports sin egen lokal i huvudstaden. Senare hittar vi dem också på börsen, om allt går som det ska.
Ingen rast, ingen ro för Stiga Sports. I juni ska de slå upp portarna för sitt första showroom, som placeras på Götgatan i centrala Stockholm.
– Stiga Sports främsta grenar bordtennis, padel, bordsishockeyspel, snowracer och den traditionella sparkcykeln ligger helt rätt i tiden. konstaterar vd:n Andreas Zandrén.
– Vi har ett långt historiskt samarbete med de främsta utövarna inom bordtennisen och andra racketsporter. Samtidigt har pingisen under det senaste årtiondet gått ett segertåg bland så kallade innekretsar i världsmetropoler som Los Angeles och New York, vilket öppnat möjligheten att rikta in oss på en ännu bredare målgrupp internationellt. Att etablera ett showroom mitt i hjärtat av en av världens kanske allra trendkänsligaste stadsdelar är ett första steg i denna riktning.
Men det här är bara början på vad företaget planerar framöver. Målet är nämligen att börsintroduceras. Det var för ganska exakt fem år sedan som investmentbolaget Swedia Capital AB gick in i Stiga Sports som ägare av halva bolaget. Nu för de en diskussion med familjen Bandstigen, som äger de övriga 50 procenten, för att på sikt börsintroducera Stiga Sports och göra det tillgängligt för alla.
– Vi såg en enorm potential i det välskötta familjeföretaget och att min far och affärspartner Staffan Persson dessutom ända sedan tidig ungdom är en entusiastisk bordtennisspelare med varm relation till STIGA:s bord och racketar bidrog även känslomässigt till vår investering, säger Swedia Capitals Fredrik Persson i ett uttalande.
Ankie och John Bandstigen, delar av den andra och tredje generationen i ägarfamiljen, menar att samtal förts inom familjen och att man efter överväganden kommit fram till att det är en gynnsam lösning.
– För oss i familjen är det en hjärtesak att vi genom detta ökar synligheten och intresset för vårt starka varumärke; både lokalt och internationellt, säger de i ett pressmeddelande.