Asics med kampanj för kvinnor – lyfter positiv effekt av rörelse

För att hylla kvinnors träning och för att stärka kvinnors mentala hälsa. Asics vill trycka på fysiska aktivitetens roll för en bättre vardag.

Att röra på sig är nyttigt. En mening som kanske inte förvånar speciellt många personer. Men Asics vill betona detta och dessutom addera att det är viktigt för mer än det fysiska. Att alla sinnen påverkas.

Deras nya, globala, kampanj fokuserar på träningens kraft att hjälpa kvinnor hantera vardagens stress. Kampanjen markerar också lanseringen av företaget Nagino-kollektion, som belyser inverkan fysisk aktivitet har på den mentala hälsan.
Kampanjen är en fortsättning på företagets ”State of Mind Index”, som visade att kvinnor tränar mindre än män och att det resulterar i att kvinnor upplever ett lägre känslotillstånd.

Målet med kampanjen är att lyfta fram trä ingen som ett utmärkt sätt att lugna våra sinnen. Man jämför andnöd i stressade situationer med de kontrollerade, rytmiska andetagen i ett träningspass.
Nya kollektionen då? Nagino är designad av kvinnor för kvinnor och tillverkad för att hjälpa kvinnor att hitta ett inre lugn genom rörelse. Varje plagg är utformat för att inspirera till ”kroppsförtroende” och för att stötta kvinnor att röra på sig på ett bekvämt och opåverkat sätt under sin löpning och träning.
– Med NAGINO™ kollektionen vill vi att hon ska känna sig bekväm och självsäker före, under och efter sin träning. Vi vet att ingenting frigör sinnet som träning och därför är den nya kollektionen designad för att vara 100% distraktionsfri, så att det enda hon behöver fokusera på är sig själv och sitt träningspass, sägerrMartina Jurcova, Product Line Specialist for Apparel and Accessories.

Kollektionen innehåller plagg för löpning och träning och kompletteras med färgmatchande skor, inklusive varumärkets senaste modell, Gel-Nimbus 25.