J.Lindeberg lanserar nytt retail-koncept – NK först i världen

Alla världens J-Lindeberg-butiker kommer att få ett gemensamt ansiktslyft. Och först i världen med nya butikskonceptet blir butiken på NK.

18 november smygöppnade J.Lindeberg sin nya butik på NK i Stockholm. Tanken är att den nya butiken ska reflektera varumärkets nya era och nu ska den nya stilen rullas ut världen över.

I butiken samlas JL:s samtliga sportkollektioner för både män och kvinnor. Här finns deras kollektioner för golf, ski, racket, outdoor, active och athletisure.

Sportvarumärket har anlitat den franske inredningsarkitekten Thibaut Allgayer och han har skapat en miljö som präglas av ett starkt visuellt uttryck, skapat av geometriska former, raka linjer, starka färger och grafiska element. Målet med butiken var att skapa ”futuristisk lyx”.
– J.Lindeberg sammanför mode och sport. Utöver att det ger en snygg look, så reflekterar kläderna ett modernt liv, att människor är i ständig rörelse mellan olika miljöer och aktiviteter. Varje kvadratmeter i den här butiken andas varumärkets själ och energi: Skandinaviskt, sportigt och progressivt, säger Hans-Christian Meyer, vd för J.Lindeberg.

Rå betong, borstat stål och starka färger. J.Lindeberg har en butik med stora kontraster. Man har ljuslösningar med stora digitala skärmar som ger en viss känsla och ett visst uttryck som förändras med säsongerna och kollektionerna.