E-barometern visar – så mycket tappar kategorin ”Sport och fritid”

Vi är på väg in i en lågkonjuktur. Det visar sig också när det kommer till försäljningen av sport- och fritidsprodukter.

Postnord har publicerat sin senaste E-barometer. Den visar att e-handeln fortsätter tappa under årets andra kvartal. Totalt sjönk omsättningen med 8 procent.

Mathias Krümmel är vd för Postnord Sverige. Han säger att Sverige är på väg in i en lågkonjuktur vilket gör att sällanköpsvarorna inte sker lika ofta hos svenska konsumenter.

– Vi såg redan i våras hur uppgången i e-handeln började klinga av och den nedgång på 8 procent som E-barometern redovisade för första kvartalet följs nu upp, av samma siffra för andra kvartalet. E-barometerns siffror speglar omvärldens påverkan på e-handeln i stort. E-handeln förändras från stora kvantiteter till specifika kvaliteter när konsumenterna blivit alltmer tydliga, säger Mathias Krümmel

Kategorin ”Sport och fritid” minskade med 12 procent.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="26835" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]