Två nya ansikten syns i Peak Performance lokaler. En ny CFO och ny VP Marketing har nämligen rekryteras.
Peak Performance förstärker sitt team för att växla upp verksamheten. Efter pandemin har intresset för outdoor och skidåkning ökat. Därför har nu två personer rekryterats. En till marknadsteamet och en till finansteamet. Tina Rolén tillträder rollen som ny vice president för marknadsavdelningen. Hon har länge arbetat inom marknadsföring och varumärkesbyggande på bolag som Adidas, Haglöfs och The North Face. Hennes främsta fokus kommer vara att bygga Peak Performance internationellt.
– Jag är glad att få bli en del av gänget på Peak Performance och ser fram emot vår gemensamma resa framåt. Som marknadsförare med en passion för outdoor hoppas jag kunna bidra med ett stark konsumentfokus och storytelling som kan inspirera fler till en aktiv livsstil, säger Tina Rolén.
Stefan Bratile Persson heter Peak Performance nya CFO. Han har tidigare erfarenheter från Nespresso Nordics, Upfield Foods och nu senast från Hays, fär han var styrelseledamot och Finance Manager.
– Det är få förunnat att få möjligheten att kombinera sin professionella roll med sitt personliga intresse. Med det sagt så känner jag mig både stolt och priviligierad att få anta rollen som CFO för det starkaste varumärket inom sport- och outdoor, säger Stefan Bratlie Persson.
De båda tillträdde i sina nya roller i augusti och Sara Molnar, vd för Peak Performance, är glad över tillskotten.
– De har båda lång erfarenhet inom marknad respektive finans och jag är säker på att de kommer bidra med ett unikt perspektiv och hjälpa oss att driva Peak Performance framåt, säger hon.
– Vi är väldigt glada över att få in både Stefan och Tina i vår Peak Performance-familj.