Proscott Agency blir agent för ytterligare ett varumärke

Sedan tidigare har de varit inriktade på golf och det är de även med nya varumärket i portföljen. Men de öppnar också för en ny marknad.

Sedan tidigare har Proscott Agency arbetat med Lyle & Scott, Srixon Golf, Cleveland Golf, Xxio, Jones Golf och Malbon Golf.

Nu har de värvat ytterligare ett varumärke. Kjus, döpt efter skidåkaren Lasse Kjus som grundat varumärket, arbetar dels med golf men också med alpinskidåkning. Timo Regier är Managing Director för Kjus europeiska verksamhet och vice president för företagets globala försäljning. Han skriver i ett pressmeddelande:
– Vi på Kjus är väldigt exalterade över att jobba med Proscott som har visat en framgångsrik verksamhet och den högsta nivån av service till golfshoppar och varuhus i hela Sverige. Vi ser fram emot att etablera Kjus-varumärket tillsammans med Proscott som partner i Sverige.

Ted Jöhncke är vd för Proscott Agency. Han säger att man är stolt över att ha förstorat sin portfölj och att jobba tillsammans med Kjus framöver.
– De är världsledande inom innovativa produkter speciellt för vind-, regn- och snösegmentet. Det är något som vi på Proscott saknat i vår portfolio och att kunna arbeta tillsammans med ett varumärke som Kjus gör att vi går upp en nivå för vår agentur. Vi ser väldigt mycket fram emot att börja sälja de här produkterna för säsongen 2023 och fröhoppningsvis kommer vi kunna öka medvetandet om varumärket på den svenska marknaden.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="26249" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]