Casall fortsätter tillväxten och nyanställer

Det går bra nu. Casall berättar att de förväntar sig fina resultat under 2022 och att de dessutom nyrekryterat.

2020/2021 rapporterade Casall en omsättningsökning på 21 procent. Nu fortsätter de sin tillväxt och rapporterar att de går mot ytterligare ett rekordår. De viktigaste tillväxtmarknaderna menar de själva är Norge, Spanien och DACH-området. Detta är med all sannolikhet en anledning till att Casall nu väljer att nyrekrytera. Nanna Hedlund säger:
–Vi har lagt en tydlig strategi som vi konsekvent arbetar mot och det fortsätter att ge resultat. Samtidigt har vi fortfarande mycket ogjort och jag ser därför verkligen fram emot att välkomna Sofia Brandberg till Casall som ny CMO för att accelerera tillväxtresan ytterligare, säger Nanna Hedlund, VD för Casall Sport.

Sofia Brandberg har tidigare arbetart som CMO för gymkedjan Actic Group där hon lanserat en ny varumärkesplattform och visuell identitet bland annat. Hon har också lett arbetet med Actic Groups digitala försäljning och professionalisering av sin marknadsfunktion.
– Jag beundrar att Casall under alla år stått fast vid kvalitet och hållbarhet både i design, material och produktion och att man nu uttalat en hög ambition för fortsatt tillväxt. Att dessutom få bidra till träning och hälsa är något jag värderar högt. Jag ser otroligt mycket fram emot att få vara en del av den resan framåt där min roll blir att fortsätta stärka varumärket internationellt och bidra till försäljning på kort och lång sikt, berättar Sofia Brandberg.

¨Brandberg kliver in i rollen som CMO från och med augusti 2022.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="26107" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]