Intersport samarbetar med Foodora

Intersport har inlett ett samarbete med Foodora för att därmed göra det möjligt att som konsument få hem sin produkt inom 30 minuter från köp via sin e-handel.

Allt måste inte vara som det alltid har varit. En sportprodukt måste inte köpas i en butik eller hämtas ut hos ett ombud.

Intersport visar detta med all önskvärd tydlighet då de meddelar att de inlett ett samarbete med Foodora.
Det nya leveransalternativet vid digitala köp gör att du kan få hemleverans på din produkt inom 30 minuter när man som kund beställer online.

– Vi kan last mile och har infrastrukturen på plats och vi fortsätter ta strategiska steg och nå vår vision att leverera allt till alla. Vi bygger en allomfattande handelsplats för digitala handel med hemleverans på 30 minuter som vår absolut starkaste konkurrensfördel. Vi är pionjärer inom många olika områden och kan nu vässa branschen tillsammans med Intersport, säger Hans Skruvfors och fortsätter:
– Jag är glad genom samarbetet med Intersport att vi kan fortsätta uppfylla svenskarnas ökande förväntningar på snabb hemleverans. Vi är ett företag i framkant som älskar att förnya och utmana, avslutar Hans Skruvfors, koncernchef för Foodora.

Pontus Petersson, vd för Intersport Sverige, är nöjd med det nya samarbetet som skapar nya möjligheter för sportvaruhuset att serva sina kunder.
– Vårt omfattande butiksnät ger oss en ledande tillgänglighet i den fysiska handeln och med dessa innovativa leveranssätt kan vi nyttja styrkan att ha varor nära kunden för att nu kunna erbjuda en oslagbar leveranstid på e-handel och på så vis differentiera oss ytterligare från e-handelsbolagen, säger Petersson.

Det nya leveransalternativet kommer att finnas tillgängligt från och med måndag 25 april.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="25942" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]