Sverige och Storbritannien räcker inte till. Mioo ska nu ge sig ut i Europa och USA.
Mioo, cykeltjänsten som ser till att din cykel är säker genom service on demand, ska expandera. Efter ett antal år i Sverige och Storbritannien är siktet inställt på resten av Europa samt USA. Totalt ska man investera 20 miljoner in i bolaget för att därmed göra grundarbetet inför expansionen.
Tjänsten har idag 20 000 användare och affärsidén går ut på att man sedan köp får service och ägarbevis vid digitala köp av hojar.
– Fler köper sin cykel på nätet och Mioo är bryggan mellan producent och konsument genom att erbjuda cykelservice både vid köpet och årligen återkommande för ett tryggt och hållbart cykelliv, säger Mioos grundare Tomas Grönqvist.
Mioo har sedan start tagit in 20 miljoner i kapital. Fokus har varit på produktutveckling och affärsutveckling för att anpassa konceptet till marknaderna i Sverige och Storbritannien. Bland annat har Karl-Johan Persson varit med och investerat i start-up:en som nu har en betydligt större marknad framför sig.