Coxa Carry vill vara tillgängliga i Asien och Mellanöstern. Tillsammans med Aspire Brands ska detta nu ske.
Coxa Carry har siktet inställt mot Asien och Mellanöstern. Tillverkaren av avancerade bär- och vätskesystem för löpare, längdskidåkare och cyklister har nu också hittat sin distributör.
Det blir Aspire Brands Pte från Singapore som får rättigheterna för Coxa Carry i Asien, Stillahavsområdet och Mellanöstern.
– Vi är väldigt nöjda över att få samarbeta med teamet på Aspire Brands som inte bara har djup erfarenhet inom sportbranschen, utan har bevisat att de framgångsrikt kan lansera och bygga varumärken över hela Asien, säger Christer Nilsson, vd på Coxa Carry.
Avtalet innefattar 20 länder, inklusive Australien, Japan, Kina och Förenade Arabemiraten.
– Vi är glada över att samarbeta med Coxa Carry-teamet, säger David Thomson, vd för Aspire Brands. Varumärken som Coxa Carry är sällsynta i den meningen att de utvecklas av ren passion och med ett starkt engagemang för produktkvalitet och designexcellens. Från början såg Aspire Brands potentialen för ett så bra varumärke såväl som de utmärka synergierna med vår etablerade varumärkesportfölj.