I samarbete med populära podden "HockeyTutto" ska Flowlife arbeta för att göra sig mer synliga under OS.
Flowlife jobbar för att öka försäljningen under OS i Peking. Digitalt kommer de att ha en dedikerad OS-sida och dessutom en liveshow tillsammans med podcasten HockeyTutto. Dessutom kommer man kunna besöka Flowlife under ”Olympiafestivalen” på Centralen i Stockholm.
I en digital show kommer Thomas Wilbacher, Christian ”Fimpen” Eklund, Dick Axelsson och Kim Virsén, skapare av succépodden ”HockeyTutto” att ge inspiration till kunder av Flowlife-produkter samtidigt som de svarar på frågor. Dessutom ska man kunna beställa massageprodukter. Detta samtidigt som uppladdningen sker inför Tre Kronors OS-turnering.
Som en del av sin OS-satsning har Flowlife också tagit fram en kampanjfilm tillsammans med produktionsbolaget R3 Studio. I filmen porträtteras ”den olympiska drömmen”, alltså att alltid sikta högt (skidskyttar exkluderade) och aldrig ge upp.
Kampanjfilmen går att se här: