Adidas återkallar badkläder för barn
Adidas drar tillbaka barn-badkläder från kollektionen Infinitex 3-stripes. Det rekommenderas starkt att barn upp till 14 år slutar att använda de återkallade produkterna direkt.
Adidas drar tillbaka barn-badkläder från kollektionen Infinitex 3-stripes. Det rekommenderas starkt att barn upp till 14 år slutar att använda de återkallade produkterna direkt.
Tennis Fashion tar upp Nike Swim i sitt sortiment och blir distributör av Nikes simplagg i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
Snart är värmen här och då kommer kunderna in och frågar efter solskydd. Australian Gold är en ny aktör på den svenska marknaden inom detta segment.
Beach Boys besjöng dem och en hel generation bar dem. Idag har surfshortsen blivit ett fenomen större än sin sport. Inte illa för ett plagg som från början var designat för plantagearbetare.
Sundsvalls nya äventyrsbad Himlabadet som öppnar sommaren 2010 blir först i Europa med surfmaskinen Surfstream
Sportfack klättrade upp i badvakternas torn för att spana in de största trenderna för strand-modet 2009. Där kunde vi konstatera att livet på stranden i sommar blir en skön mix av rejäla klickar färg, bling bling, sammetsaffischer á la 70-tal och en och annan panda.
GSL har tagit upp Arena i produktportföljen och kommer att sköta distributionen från och med januari nästa år.
Speedos nya dräkt LZR fortsätter att vinna anhängare. Senast ut är Japans simförbund.
Seger United tar över simmärket Speedo i Skandinavien från och med 1 november. Anledningen till att Speedo byter från eget dotterbolag till Seger United är att de vill nå ut till fler butiker och Seger har en väldigt bred distribution. – Seger United och NV Allsport har tidigare visade meriter, en stark kundbas i detaljhandeln …