Tecnica Group och Scantrade går delvis skilda vägar

Tecnica Group och Scantrade går delvis skilda vägar

Scantrade, som skött distributionen och marknadsföring av Blizzard och Tecnicas produkter i Sverige, kommer inte längre ha ansvaret för Tecnica Groups alpinprodukter för varumärkena Blizzard och Tecnica.

Publicerad

Jonas Georgsson, vd Scantrade.

Förändringen betyder att distributörsrollen för kollektionen FW20 kommer att upphöra från och med 28 februari 2021. Nyheten kungjordes skriftligen under onsdagen. Däremot kommer Scantrade fortsätta att ansvara för varumärkena Nordica, Rollerblade och Lowa – som också ägs av Tecnica Group.
Scantrades vd Jonas Georgsson, kommenterar beskedet:
– Efter flera års utveckling och omsättningsökning på båda varumärkena, så vill Tecnica Group garantera sig om att utvecklingen inte stannar av och vill öka ännu mer. Tecnica genomgår själva även en hel del förändringar och omorganiserar verksamheten och det här är även en del i det arbetet.      
Scantrade har idag ett tiotal varumärken under sitt paraply, bland andra Smith, Umbro, Fibra, Sidas, Thermic och Polaroid.
– För vår del har vi fullt upp med att vårda och värna alla de varumärken vi samarbetar med i dagsläget. Alla vill givetvis ha den stöttning och hjälp som de förtjänar och det här innebär att vi kan lägga ännu mer fokus på befintliga samarbeten, säger Jonas Georgsson, till Sportfack. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Didriksons går vidare med sin butiksbombmatta

2 kommentarer

Sören: Känns lika Ofräscht som Janne Gidenbratt för han spred sin havre obegränsat till klädesmodellerna ifrån början av 90-talet tills han flydde till Portugal med fru och barn för att slippa...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842