Active Brands Group växer med nytt skovårdsvarumärke

Active Brands Group växer med nytt skovårdsvarumärke

Active Brands Group Scandinavia har fyllt på sin varumärkesportfölj med sydafrikanska Sneaker LAB:s miljövänliga produktflora för skovård.

Publicerad

Pierre Garami, försäljningschef på ABG.

Sverigebaserade Active Brands Group Scandinavia (ABG) har utökat stallet med Sneaker Labs produkter för skovård, som nu ska börja lanseras mot skandinaviska återförsäljare.    
- Det är med glädje och spänning vi börjar arbeta med Sneaker LAB. Samarbetet innebär en stor expansion i vår varumärkesportfölj och passar bra i vårt produktfokus för sporttillbehör, förklarar Pierre Garami, försäljningschef på ABG.
Active Brands Group har sedan tidigare bland andra det egna varumärket Ortho Movement (sulor) och distribuerar och marknadsför Smellwells produkter i Skandinavien och Sydostasien.   

Sneaker Labs produkter är biologiskt nedbrytbara.

Sneaker LAB har ett brett sortiment av produkter, som alla fokuserar på att använda naturliga lösningar för att bekämpa lukt och smuts, samt rengöringsmedel som är biologiskt nedbrytbara. Samtliga produkter är Greentag-certifierade.
- Sneaker LAB är unikt för deras välproducerade produkter, såväl som deras miljöfokus och antibakteriella recept. Vetenskapen bakom produkterna, som använder enzymer för att attackera dåliga bakterier och bakterier i stället för tvål, är fascinerande men också en smart innovation som vårt företag och många av våra kunder kan relatera till. Det är en stor konkurrensfördel på våra marknader och deras produkter är i allra högsta grad en del av framtiden inom sneakersvård, fortsätter Garami.
- Vi är glada över de möjligheter som nu öppnar sig på den nordiska marknaden och på näraliggande utvecklingsmarknader i och med partnerskapet med Active Brands Group Scandinavia, säger Shian Kraak, VD för Sneaker LAB, i ett pressmeddelande.
Sportfack följer upp Active Brands Groups verksamhet i nr 6/20, med en artikel om hur det går med införsäljningen av Ortho Movement-sulorna hos det svenska återförsäljarnätet.  

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Sommarläsning: Djuplodande intervju med Marcus Wibergh

7 kommentarer

Gammal leverantör: Ja, vad hände egentligen? Många anställda med både kunskap och erfarenhet fick gå, vad är sanningen om varför dom fick gå?? Intersport har därefter inte direkt gått bättre,snicksnacka pratet om...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842