Active brands group blir ny distributör för Smellwell

Active brands group blir ny distributör för Smellwell

De båda aktörerna inleder nu ett samarbete för att öka exponeringen av Smellwells produkter i Norden. En av nyheterna som lanseras nu i dagarna är det Svanenmärkta tvättmedlet Laundry Capsules.

Publicerad

Johan Roussetos, vd på svenska Smellwell.

Svenska Smellwell AB, som producerar antiodörprodukter för aktiva sport- och outdootutövare, har som mål att dubbla omsättningen för 2020. I planen ingår större exponering och mer effektiv införsäljning av produkterna i Norden och Sydoastasien. Det är där The Active Brands Group Scandinavia (ABG) kommer in i bilden.  
– Det är med glädje och spänning som vi ingår samarbete med The Active Brands Group Scandinavia AB. Partnerskapet kommer möjliggöra bättre tillvaratagande av SmellWells möjligheter i Norden samt ökad närvaro på tillväxtmarknader. ABG delar samma ambition och målsättning och är därför en optimal samarbetspartner. Extra spännande är att ha dem "ombord" i lanseringen av en rad nya produkter 2020, säger Johan Roussetos, vd för Smellwell AB.

I ABG:s portfölj finns redan idag varumärken som knyter an till Smellwells produktutbud. ABG har bland andra det ortopediska varumärke Aetrex och Ortho Movement's aktivitetssulor, som i dagsläget säljs till kedjorna Stadium och XXL i Norden och Supersports i Thailand och Vietnam.
– Vi har sett en efterfrågan av Smellwells produkter när vi är ute och pratar med våra kunder både i Norden, Europa, USA och Asien. Vi tror att Smellwells produkter kommer till sin rätt i vår sportiga portfölj och ser mycket fram emot samarbetet. Samarbetet passar bra i den expansionsfas vårt företag befinner sig, säger Pierre Garami, VP International Sales, ABG.
En av nyheterna är det Svanenmärkta podbaserade tvättmedlet Laundry Capsules, som Sportfack uppmärksammat tidigare på nyhetsplats i printutgåvan, som lanserades nu i dagarna. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Granitbiten och Marmot går skilda vägar

11 kommentarer

Göran S: Det kan nämnas att varken Granitbiten eller ROSWI är distributör för de märken vi diskuterar. De är/var i bägge fallen agenter.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842