Cloudflow har fått en efterföljare

Cloudflow har fått en efterföljare

Tre år efter den första modellen som slog igenom stort, presenterar nu schweiziska On en ny modell av Cloudflow.

Publicerad

Genom att ta hjälp från aktiva löpare som gett sin feedback, har nu On tagit fram en uppföljare till Cloudflow-skon. Den nya modellen har redan hunnit ta hem maraton-segrar, som i damklassen på Zürich Maraton. De speciella ihåliga "studsbollarna" på undersidan har varit Ons signum redan från starten och de finns förstås kvar. Det nya är att skon numera även är uppbyggd med materialet Helion Superfoam, som ska ge högre komfort och ett kraftfullare frånskjut.

Nya Cloudflowskon.

Även ovandelen har en ny konstruktion och den nya generationens Cloud-kuddar ska ge både en mjukare landning och mer stöd i högre hastigheter.
En av grundarna, David Allemann, berättar: 
– Efter två år med slitagetestning och förfining av Cloudflow med feedback från våra elitidrottare, har vi landat i denna modell, som utgör nästa skogeneration för maratonträning och tävling. Med Helions superfoam ökar stabiliteten i hälen, skon har också en smidigare och studsigare mellansula. Vi menar att det är den perfekta blandningen mellan komfort och prestanda. 
Den nya modellen, som precis har lanserats, kommer ligga på ett utpris på 1 600 kronor. On Runnings skor distribueras i Sverige av Sportmanship.  

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206