Damfotbollen i fokus för Umbro

Damfotbollen i fokus för Umbro

Umbro är ny partner till Kopparberg-Göteborgs FC. Spelarna har själva varit med och designat matchdräkten till Champions League.

Publicerad

Från och med säsongen 2019 kommer Kopparbergs/Göteborg FC att spela Champions League, Damallsvenskan och Svenska Cupen med matchkläder från Umbro. Avtalet sträcker sig över tre år.
– Jättekul! KGFC är i final i Svenska cupen, kom på andra plats i Allsvenskan förra säsongen och spelar i Champion League till hösten. Vi är väldigt glada att få vara med på den spännande resan framöver och är övertygade om att det här bara är början på klubbens framgångar, säger Stefan Danielsen, Brand Manager på Umbro i Sverige.
Samarbetet är en del av Umbros hårda satsning på att vara en viktig del av svensk damfotboll och en partner att räkna med både på elitnivå och för breddidrotten. A-lagsspelarna är själva med och designar matchkläderna tillsammans med föreningen och Umbro. Matchstället kommer att använda i höstens Champion League.
Partnerskapet innebär att Umbro går in som komplett leverantör av matchdräkter, övriga kläder och en del annan utrustning till samtliga lag i Kopparbergs/Göteborg FC:s verksamhet.
– Vi är mycket nöjda med att få Umbro som partner. Vid en jämförelse av de olika sportmärkena var Umbro den mest lyhörda leverantören för våra behov och värderingar, säger Peter Bronsman, ordförande i Kopparbergs/Göteborg FC.

Enligt Umbro är spelarna nöjda med samarbetet.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ralph Lauren-chef ska styra Champion Norden

1 kommentar

Martin Willners: Bra jobbat med Champion Ralph. 36 år är imponerande och ger respekt. Och lycka till med varumärket Klas – kul att du är tillbaka i sportbranschen.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842