Bäst på Ispo: Oakley React

Bäst på Ispo: Oakley React

Av alla nyheter på Ispo, var det nog Oakley React som det snackades mest om. För tre år sedan lanserade Oakley Prizmlinserna, och nu när andra tillverkare kommit med liknande lösningar tyckte Oakley att det var dags dra ifrån igen.

Publicerad

React är en thermokromatisk lins som med hjälp av ström kan gå från ljus nivå 1-lins till mellaget nivå 2 till mörkt nivå 3. Ett batteri sitter dolt i ramen, och genom att trycka på ena kanten av ramen blir linsen ljusare. Ett tryck på andra sidan gör den mörkare. Förändringen sker på ett par sekunder och är löjligt enkelt att visa i butik.

Med den nya linsen är det bara att säga hej då till att byta lins när vädret förändras – alla linser du behöver finns i den här enda.

  • Företagsinformation från Sportregistret
  • Företag: Oakley
  • Telefon:
  • Verksamhetsinfo: Oakley grundades 1975 av pionjären Jim Jannard som startade verksamheten genom att tillverka handtag för motocross och BMX. År 1980 lanserade man sin första goggle, O-Frame som snart skulle revolutionera motocrossindustrin och senare även skidindustrin. Idag producerar Oakley allt från kläder och hjälmar till solglasögon och goggles och har med banbrytande teknik och innovation fortsatt stärka sin position på marknaden.
On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Digital teknik tar Stadium in i framtiden

13 kommentarer

Lars-åke: Jag jobbar med IT och programmering. Kanske därför som jag är på min vakt mot att lämna ifrån mig allt för mycket personlig data. Använder inte Facebook heller! Men min telefon är förstås spårbar som...

Börskurser

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
  • Tema Löpning

  • Ispo Business 01-2018

  • Sportfack 01-2018

  • Sportfack 11-2017

  • Sportfack 10-2017

  • Sportfack 09-2017

  • Sportfack Bike Business 07/08–2017

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842