Bra 2016 för Helly Hansen

Bra 2016 för Helly Hansen

För andra året i rad gjorde Helly Hansen ett rekordresultat. Årets resultat blev 210 miljoner kronor vilket var en förbättring med hela 24 procent. Även omsättningen steg (+6,4 %) trots att antalet produkter i kollektionen minskat med 25 procent.

Publicerad

De positiva siffrorna kommer av Helly Hansens nya affärsmodell där de bestämt sig för att fokusera på sina kärnkategorier men också på sina kärnmarknader. Genom att bli bättre på det de redan är bra på och stötta sina bästa återförsäljare ska de nå ut till kunderna bättre och det verkar onekligen fungera.

Även orderingången för hösten ser mycket bra ut och Sverige är ett av de länder där Helly Hansen ökar mest.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Rösta på dina favoriter!

1 kommentar

Lena: jag har ingen kommentar.

Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206