Slalomevent gav bra synlighet

Den alpina paralellslalomtävlingen i Stockholm lockade en storpublik. För till exempel Helly Hansen, Seger och Hestra var arrangemanget också ett bra skyltfönster.

Helly Hansen blev lagsponsor för det alpina landslaget i höstas. Avtalet som skrevs sträcker sig över fem år och träder i kraft stegvis. De svenska juniorerna och europacupåkarna kör redan med Helly Hansens kläder medan världscuplaget i år endast använder Helly Hansens underställ. Varumärket syntes därför inte så bra på Frida Hansdotter och Mattias Hargin när de tävlade i Hammarbybacken men på företaget tyckte man ändå att evenemanget var lyckat.

­– Jag tyckte det var riktigt kul att vi är med. Ett väldigt bra arrangemang, konstaterade Magnus Svahn, ansvarig för Helly Hansen i Sverige.

Helly Hansen är lagsponsor för det alpina landslaget medan de svenska företagen Seger och Hestra är så kallade partners. Världscuptävlingen i paralellslalom arrangerades i år för andra gången i Stockholm. Drygt 9000 personer var på plats på tisdag kväll för att följa tävlingarna. 

Relaterat företag i Sportregistret

  • Helly Hansen Sport

    Marknadsför sportkläder/accessoarer, funktionskläder, arbetskläder samt sport- och modeskor.

  • HESTRA

    HESTRA är ett svenskt familjeföretag, grundat i Småländska Hestra 1936, som designar, tillverkar och säljer kvalitativa handskar. Varumärket erbjuder ett brett sortiment av olika material, allt från klassiska skinnhandskar till mockahandskar och svinskinnshandskar. HESTRA utvecklar alltid handskar med största fokus på kvalitet och dig som användare; den professionella utövaren, vardagsmotionären, den modemedvetna kunden och dig där emellan.