1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Den alpina paralellslalomtävlingen i Stockholm lockade en storpublik. För till exempel Helly Hansen, Seger och Hestra var arrangemanget också ett bra skyltfönster.
Helly Hansen blev lagsponsor för det alpina landslaget i höstas. Avtalet som skrevs sträcker sig över fem år och träder i kraft stegvis. De svenska juniorerna och europacupåkarna kör redan med Helly Hansens kläder medan världscuplaget i år endast använder Helly Hansens underställ. Varumärket syntes därför inte så bra på Frida Hansdotter och Mattias Hargin när de tävlade i Hammarbybacken men på företaget tyckte man ändå att evenemanget var lyckat.
– Jag tyckte det var riktigt kul att vi är med. Ett väldigt bra arrangemang, konstaterade Magnus Svahn, ansvarig för Helly Hansen i Sverige.
Helly Hansen är lagsponsor för det alpina landslaget medan de svenska företagen Seger och Hestra är så kallade partners. Världscuptävlingen i paralellslalom arrangerades i år för andra gången i Stockholm. Drygt 9000 personer var på plats på tisdag kväll för att följa tävlingarna.
För snart fyra år sedan lanserade Craft sina första löparskor någonsin. Efter det har segment löpning utvecklats rejält för varumärket. Nu lanserar Craft ett löparteam som på allvar ska sätta Craft varumärke inom långdistanslöpning globalt.
Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.
Karriärplattformen Linkedin har kartlagt vilka jobb som vuxit mest under corona och vi har plockat ut det som kan vara relevanta för sportbranschen. Är du till exempel sociala medier-expert eller digital strateg så har du en strålande jobbframtid. Här har du hela listan.
I sommar öppnar packningsspecialisterna Thule sin första butik i Nordamerika. Butiken, som är på 1600 kvadratmeter, kommer att drivas av en partner.
Det har ryktats ett tag om att Friluftsvaror har fått ny ägare. Nu står det klart att Thevea Brands Group har köpt bolaget. Bland annat för att utveckla inhousevarumärket Fjällmark.
Andreas Holm lämnade Thule för att bli marknadschef på Polygiene. Företaget som specialiserat sig på anti-odörteknik och numera även med anti-viruslösningar, bland annat med sport- och outdoorföretag som kunder.
Burton och Svenska Skidförbundet ingår ett samarbete för säsongen 2020/2021. Målsättningen är att sätta fokus på kvinnliga snowboardåkare och att ge fler möjligheten att prova på.
Fysiska sedlar och mynt förlorar alltmer mark som betalningsmedel. Data från betalteknikbolaget Adyen visar att våra betalvanor förändrades snabbt under coroanaåret 2020.
Med möjligheten att producera 1,5 miljoner cyklar per år blir Decathlons nya cykelfabrik Europas största. Snart slår sportgiganten upp portarna.
Östersundsbaserade No More Boots, som ligger bakom SkiClickern, utökar nu sitt distributörsnät via ett avtal med tyska Montana Sport.
Stiga hade ett utmanande 2020. En ökande efterfrågan för bolagets produkter för padel och kickbikes höll ändå uppe omsättningen och 2021 hoppas vd Andreas att Zandrén att bordtennisen kommer att lyfta igen.
Merrells känga Moab har nu passerat 25 miljoner sålda exemplar världen över. Vi frågar Merrells nordiska marknadschef om vad det är som gör just den här modellen så eftertraktad av konsumenterna.
ISPO Brandnew har i årtionden lyft fram några av den globala sportbranschens mest spännande nystartade varumärken och deras produkter. Trots en pandemi var 2021 års upplaga av Brandnew inget undantag.
Isponytt: Löpning har seglat upp som en riktig boomsport under 2020. Runners World presenterade nyligen nya data om löparnas beteenden under Ispo Online.
Prisregnet har fallit över världens största vintersportmässa. Vid ISPO Award korades dessutom Ortovox som totalvinnare för sin Diract Voice, världens första röstnavigerande lavinsändare. Läs om alla vinnarna här.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen