Oakleys nya kan snacka och peppa

Oakleys nya kan snacka och peppa

Digital teknik tar sig in i allt fler produkter och nu har Oakley byggt in en digital coach i sina nya glasögon Radar Pace. Tillsammans med Intel har de utvecklat ett par glasögon som försetts med öronsnäckor.

Publicerad

Glasögonen kopplar upp sig mot sensorer för puls och kadens samtidigt som den kommunicerar med en app i mobilen. Resultatet är att den läser upp aktuella värden som fart, puls, kadens, sträcka och annat i realtid.

Inte nog med det, genom att samla och analysera träningsdata kan glasögonen fungera som coach och lägga upp träningsprogram och följa atletens utveckling och peppa när det behövs. Systemet är dessutom röststyrt så att atleten kan ställa frågor utan att trycka på knappar, det är bara att säga saker som "Hur långt har jag sprungit nu?" eller "Håller jag min planerade fart?".

  • Företagsinformation från Sportregistret
  • Företag: Oakley
  • Telefon:
  • Verksamhetsinfo: Oakley grundades 1975 av pionjären Jim Jannard som startade verksamheten genom att tillverka handtag för motocross och BMX. År 1980 lanserade man sin första goggle, O-Frame som snart skulle revolutionera motocrossindustrin och senare även skidindustrin. Idag producerar Oakley allt från kläder och hjälmar till solglasögon och goggles och har med banbrytande teknik och innovation fortsatt stärka sin position på marknaden.
On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Röjk satsar på svensk ull – ihop med Filippa K

1 kommentar

Magnus. S: Härligt att se och tänk sen om förädlingen och produktionen av fjällrävens och Röjks ullkläder stannat i Sverige - då hade det ekologiska fotavtrycket varit än lägre and ” That's one small step...

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842