Rapport från Eurobike Media Days

Rapport från Eurobike Media Days

På tisdagen (igår) drog Media Days i Tyrolen igång. Detta lilla "för-Eurobike" arrangeras för andra gången i alporten Kirchberg och lockade i år nästan 200 journalister till eventet.

Publicerad

För journalisterna är Media Days en verklig julafton. I motsats till Eurobike-mässan arrangeras Media Days enbart för leverantörer och massmedia. Här erbjuds journalisterna en ypperlig möjlighet att kunna provcykla produkterna i fin terräng och på utmanande vägar i lugn och ro. Dessutom är många produktutvecklare på plats vilket ger möjlighet att diskutera produkterna.

Bakom eventet står Eurobike och det stora intresset från massmedia överraskade även arrangörerna.

– Antalet journalister ökade från förra året med nästan 80 procent. Konceptet är det samma som ifjol och massmedia har verkligen tagit detta evenemang till sitt hjärta. Vi är väldigt glada, säger Christine Külling från Eurobike.

Det är ett 30-tal av de ledande leverantörerna som valt att låta journalisterna provcykla deras nyheter redan innan de presenteras på Eurobike-mässan senare i sommar. På plats finns bland annat Giant, BMC, Scott och Cannondale, bara för att nämna några. På plats i Österrike finns också närmare 200 journalister från världens alla hörn, de mest långväga gästerna har kommit från Japan och Brasilien.

Om det är någon produktgrupp som sticker ut i år är det tveklöst el-mountainbikes som finns i var och varannan monter här i Kirchberg.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Black Diamonds stavar tog storslam i Råd & Rön-test

1 kommentar

Sven Blomqvist: hej var kan få sercise på Black diamond stavar MVH Sven 070 813 96 66

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842