K2 ger sig in i volymsegmentet

När K2 lanserade sina pjäxor för tre år sedan gick de in i toppen av pyramiden. Nu är de redo att bredda sig nedåt mot komfortpjäxor där volymen är större. Både för foten och vad det gäller försäljningen.

Den nya pjäxan heter BFC – Built For Comfort – och riktar alltså in sig på volymsegmentet. Både i betydelsen att den ska sälja i större volymer och i betydelsen att lästen är rymligare.

Komfortmässigt bygger BFC på en 103 mm bred läst, ganska bred alltså, och dessutom har den ett gåläge som är skönt på väg till backen eller på after skin. Det är inte tänkt som ett gåläge för tuppturer utan mer för komfort före och efter åkningen.

K2 har dessutom jobbat mycket med att förenkla insteget i pjäxan och lyckats så bra att den går att ta på utan att använda händerna. Ett säljargument som måste vara riktigt stort i den tänkta målgruppen. 

BFC kommer i två modeller för herr, 100- och 90-flex, samt två modeller för dam, 80- och 90-flex.

K2 ger sig in i volymsegmentet

Relaterat företag i Sportregistret

  • BA Sportprodukter AB

    Ansvarar för försäljning, marknadsföring och kundservice av K2, Line, Full Tilt, Atlas, Tubbs och Falkes produktsortiment i Sverige.