Titleists ledning har en hemlighet

Titleists ledning har en hemlighet

Publicerad

Samma dag som The Nordic Golf Fair öppnar, 1 oktober, släpps embargot på Titleists nya driver. Fram till dess får vi prata om annat med Steve Pelisek som är ansvarig för Titleists klubbor.

Mer än så här får vi inte visa av nya 915.

Det råder ingen tvekan om att Steve Pelisek är stolt över Titleists nya driver och fairwaywoods. Som chef för Titleists klubbor är han ytterst ansvarig för att de blir en succe och att döma av de kommentarer de fick när de presenterade 915 för internationell press behöver han inte vara orolig.

– Vi har jobbat i 4–5 år med att utveckla den här klubban och sedan vi släppte 913 har den haft fullt fokus, säger Steve. Först jobbade vårt innovationsteam med  att ta fram de absolut bästa materialen och sedan tog våra klubbmakare vid för att göra en klubba med precis de egenskaper vi vill ha.

Vad de egenskaperna är får ni reda på 1 oktober och 14 november ska klubborna finnas ute i butik.

– Vår vision på Titleist är att göra de bästa klubborna för seriösa golfare. Med seriös menar vi inte en duktig spelare utan en spelare som vill något med sin golf, tar lektioner och kör custom fit på sina klubbor. Det har inget med handicap att göra utan handlar om en inställning till spelet.

När Steve ska beskriva Titleist använder han ord som tradion, stolthet, kvalitet och framtidsinriktade.

– Vi är väldigt fokuserade på att göra våra kunder nöjda säger Steve. Vi tar inget för givet och även om vi är väldigt stolta över vårt förflutna så vill vi hela tiden bli bättre. Utvecklingen går vansinnigt fort just nu, vi lär oss nya saker varje dag och det är så roligt att få vara med i det här racet just nu.

Allt är dock inte glass och ballonger, golfen tappar spelare varje år och det oroar Steve.

– Corespelarna spelar fortfarande men i USA har ekonomin slagit ganska hårt mot golfen. Som tur är finns det marknader som växer, främst i Asien, men för att golfen ska ta fart igen i USA och Europa måste vi se till att upplevelsen blir bättre. Det gäller allt från bemötande på banan, kostnaden för att spela golf och utrustningens prestanda. Vi gör vad vi kan för att lösa det där med utrustningen.

 

  • Företagsinformation från Sportregistret
  • Företag: Acushnet
  • Telefon: 040-671 75 50
  • Verksamhetsinfo: Acushnet är ett av världens ledande företag inom golfbranschen med märkena Titleist, Footjoy, Vokey Wedges, Scotty Cameron och Pinnacle. Företaget säljer bollar, klubbor, skor, handskar, kläder, bagar etc. till golfbutiker och golfshopar runt om i Norden.
On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Ny landschef för Stadium utsedd

1 kommentar

Wayne: Åsa är helt enkelt fantastisk. Så stolt över min fd BC.

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842