Scott gillar konkurrens

Scott gillar konkurrens

Publicerad

Den globala sportjätten Scott Sports vill inte öppna egna konceptbutiker. Istället väljer koncernen att satsa på och stötta enskilda handlare som huvudsakligen väljer att fokusera på Scott-produkter.

Det blir allt vanligare att stora företag öppnar konceptbutiker där endast produkter från deras eget sortiment säljs. Den globala sportjätten Scott Sports, som finns i 70-länder världen över väljer en annan strategi. Scott väljer istället att samarbete med butiker som också erbjuder konsumenterna konkurrenternas produkter.

- Vi tror inte att det ur kundens perspektiv är bra att ha butiker som bara erbjuder ett enda varumärke. Kunden måste kunna välja mellan flera varumärken. Vi prioriterar däremot hängivna handlare som väljer att ha ett brett sortiment av våra produkter inom olika segment, berättar Reto Aschenbacher, chef för marknadsdivisionen på Scott Sports för Sportfack.

För Scott är det viktigare att ha en enhetlig global marknadsföring och enheliga strategier än att öppna konceptbutiker. Reto Aschenbacher betonar att företaget kommer att fortsätta sitt metodiska arbete för att stärka sin ställning på sport-och outdoormarkanden samtidigt som Scott också fortsätter att utveckla produktsortimentet inom cykling och motorsport.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Intersport har stoppat blödningen

1 kommentar

Fredrik: Intersport har mer problem än att de blöder De har tappat själen också De som blöder mest är Stockholm som gör att övriga sverige måste rädda stockholm

Artikelkommentarer

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmont.se.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842