SOS ökar försäljningen
Svenska skidkonfektionsföretaget SOS ökar försäljningen. Efter avslutad införsäljning av nästa säsongs vinterkollektion hade försäljningen ökat med 21 procent jämfört med förra året.
SOS ökar försäljningen Läs mer
Svenska skidkonfektionsföretaget SOS ökar försäljningen. Efter avslutad införsäljning av nästa säsongs vinterkollektion hade försäljningen ökat med 21 procent jämfört med förra året.
SOS ökar försäljningen Läs mer
Längtan efter skidvärlden blev för stor. Nu är bröderna Greger och Roger Cornelius tillbaka med två varumärken – Kästle och Orage.
Combisport är tillbaka i pisten Läs mer
Det nya svenska konfektionsmärket Röjk har fått en flygande start. Deras första kollektion som landade i butik i höstas har redan sålt slu i butik och intresset för nästa års kollektion är ännu större.
Denna fantastiska vinter har fött många nya längdåkare. Nästa år kommer de ta nästa steg och komplettera sina skidpaket med kläder, valla, bättre stavar och kanske nya, bättre skor och skidor. Här är prylarna som passar dem.
Christer Majbäck är säker på sin sak. Årets vinter är den bästa i hans företags historia – de var till och med tvungna att jobba på julafton för att hinna med.
Killarna på Ski Go fick jobba på julafton Läs mer
Likt alla andra längdleverantörer har BA Sportprodukter haft en fantastisk vinter. Deras längdmärke Madshus ihop med vallorna från Toko och kläder från Björn Dählie har formligen flugit från lagret i Karlstad och Madshus stora lager i Norge.
BA Sportprodukter förstärker sin längddivision Läs mer
Snowboardkonfektionsföretaget Bonfire breddar sin kollektion och kommer nästa vinter med en liten uppsättning snowboardskor. Skor med lika mycket detaljer och funktion som företagets kläder.
Bonfire breddar med snowboardskor Läs mer
Den svenska innovationen Techsled – en avancerad snow racer – sprids allt mer i världen.
Techsled sprids över världen Läs mer
Det är en tydlig trend bland snowboardföretagen att bege sig dit åkarna finns och fixa bra evenemng för dem. DC och Nikita har valt lite olika vägar på samma resa.
Av brädåkare för brädåkare Läs mer
Allt fler varumärken inser att de måste leva nära kunderna för att både stärka sitt varumärke och få feedback på produkterna. K2 lever så och satsar på två tjejläger i vinter.
K2 slår läger vid Ramundberget Läs mer