Vans nya klassiker
Vans lever mycket på sina klassiska modeller från 70- och 80-talen, men nu är tanken att de ska skapa en ny klassiker som ska leva i många, många år. Här är Vans Ultra Range.
Vans lever mycket på sina klassiska modeller från 70- och 80-talen, men nu är tanken att de ska skapa en ny klassiker som ska leva i många, många år. Här är Vans Ultra Range.
Vans har haft otroliga ökningar de senaste åren på 20–40 procent och är nu det största varumärket i VF Corp. De tror fortfarande på tillväxt men i betydligt lugnare tempo.
Vans blev inte Årets Varumärke i Sportfack Gear Of The Year men de har ändå haft ett fantastiskt 2016. Och nu är de största sportmärket i VF Corp.
Vans var så nöjda med finalen av skateboardtävlingen Vans Park Series i Malmö förra året att de återvänder till Malmö för att köra en av årets fem kvaltävlingar.
Vans fyller 50 år i år och en av de saker som de satsat extra på är colabs med andra varumärken. Senaste i raden är samarbetet med engelska sadelmakaren Brooks.
Vans och Puma har gjort var sitt nytt colab som gett eko i sneakervärlden. Vans med Disney och Puma med klädmärket STAMPD.
The Beatles lierar sig inte högt och lågt. Faktum är att samarbetet som Vans har fått till med ett av världens mest kända band är det första någonsin.
För skateboardåkare och andra inom streetkultur är Vans originalet. I 40 år har Vans skor varit med och format en fluga till en hel livsstil. Nu ska märket växa ordentligt i Sverige.
VF Corp tror att Vans kommer att dubblera sin försäljning de kommande fyra åren.
Efter lite hattande hit och dit har Vans bestämt sig för att bygga upp en egen verksamhet i Sverige. Ansvarig för Vans i Sverige blir Andreas Olsson som tidigare har jobbat för Burton och senast med The North Face.