Billabong sa nej till uppköpare
Billabong har sagt nej till bud på bolaget men säger samtidigt att de inte motsätter sig en försäljning om priset är det rätta.
Billabong har sagt nej till bud på bolaget men säger samtidigt att de inte motsätter sig en försäljning om priset är det rätta.
Efter lite hattande hit och dit har Vans bestämt sig för att bygga upp en egen verksamhet i Sverige. Ansvarig för Vans i Sverige blir Andreas Olsson som tidigare har jobbat för Burton och senast med The North Face.
Reebok och jeansmärket Cheap Monday har slagit sina designhuvuden ihop och tagit fram nya versioner av Reeboks sneakerklassiker Workout Plus och Freestyle High Top.
När det amerikanska klädmärket Nau ska lanseras i Sverige väljer distrubutören Capilano Trade outdoorbutikerna som viktigaste kanal.
Sabotage är lite av ett norskt Colourwear. Mycket mode, lågt pris och tillräckligt med funktion. Ansvariga i Sverige är Combistyle.
Mössmärket Barts går så bra i Sverige att Cathrine Wedemo och Fredrik Nordkvist har bestämt sig för att släppa klädmärket Alprausch och satsa fullt ut på Barts.
Kåmfy är ett nytt svenskt klädmärke som satsar på segmentet Afterwear med sköna, ekologiska och färgglada plagg.
Amer Sports köper det isländska klädföretaget Nikita för att stärka sin position inom actionsport. Samtidigt avslöjar Nikita att de släpper egna snowboards på Ispo.
Peak Performance firar 25-årsjubileum genom att släppa en liten kollektion med plagg från de första åren.