Leverantörer

Seger vill bevara och förnya

Rötter, tradition och ett öppet sinne för innovationer. Det är ledorden bakom textilföretaget Segers strategi och verksamhet. Ett recept som funkat i över 60 år.

Hestra tillverkar i Ungern

I slutet av november invigde Hestra Handsken en ny fabrik i Ungern. För företaget betyder fabriken ett välbehövligt kapacitetstillskott.

Duells får energi

Duells breddar sortimentet med energitillskott. I fortsättningen kommer företaget även att marknadsföra varumärket Maxim.

One Way satsar på långtradare

Den finländska skidproduktleverantören One Way satsar på en stor långtradare i världscupen. Företaget kommer att använda bilen som ett showroom och ett servicecenter för deras världscupåkare i längdskidåkning.

Salomons produktfilmer

Gratis material som ger mervärde för handlarna – det var grundtanken när Salomons Robert Gustafsson satte sig ner och började skissa på det som nu har utvecklats till ett helt koncept: Salomons produktfilmer.

Reebok tror på crossfit

Efter framgångarna med sina toningskor har Reebok nu vänt blickarna mot crossfit. Genom ett tioårigt avtal med organisationen Crossfit Inc. hoppas Reebok öka sina marknadsdelar i hela fitness-världen.

Generationsskifte på Röhnisch

Röhnisch Sportswear byter vd. I januari nästa år efterträder Fredrik Röhnisch sin far Claes Röhnisch på företagets vd-stol.

Nike i topp

Nike är världens mest värdefulla sportvarumärke. I alla fall enligt amerikanska tidskriften Forbes som i den senaste listan värderar Nike till 103 miljarder kronor.

Lindberg startar egen konceptbutik

Edsbyföretaget Lindberg öppnar konceptbutik i Stockholm. Perfekt till löneutbetalningarna den 25:e november öppnar en 174 kvadratmeter stor butik i centrala Stockholm.

Sportfack besöker: Abeko

Konfektionsföretaget Abeko utvidgade sitt sortiment i år till att också omfatta vinterkläder för barn. I den allt hårdare konkurrensen gäller det att hålla alla sinnen öppna och kunna se möjligheterna. Bröderna Västsäter som idag driver familjeföretaget Abeko, vågar tänka i nya banor och också blicka mot outforskade marknader.