Seger vill bevara och förnya
Rötter, tradition och ett öppet sinne för innovationer. Det är ledorden bakom textilföretaget Segers strategi och verksamhet. Ett recept som funkat i över 60 år.
Rötter, tradition och ett öppet sinne för innovationer. Det är ledorden bakom textilföretaget Segers strategi och verksamhet. Ett recept som funkat i över 60 år.
I slutet av november invigde Hestra Handsken en ny fabrik i Ungern. För företaget betyder fabriken ett välbehövligt kapacitetstillskott.
Duells breddar sortimentet med energitillskott. I fortsättningen kommer företaget även att marknadsföra varumärket Maxim.
Den finländska skidproduktleverantören One Way satsar på en stor långtradare i världscupen. Företaget kommer att använda bilen som ett showroom och ett servicecenter för deras världscupåkare i längdskidåkning.
Gratis material som ger mervärde för handlarna – det var grundtanken när Salomons Robert Gustafsson satte sig ner och började skissa på det som nu har utvecklats till ett helt koncept: Salomons produktfilmer.
Efter framgångarna med sina toningskor har Reebok nu vänt blickarna mot crossfit. Genom ett tioårigt avtal med organisationen Crossfit Inc. hoppas Reebok öka sina marknadsdelar i hela fitness-världen.
Röhnisch Sportswear byter vd. I januari nästa år efterträder Fredrik Röhnisch sin far Claes Röhnisch på företagets vd-stol.
Nike är världens mest värdefulla sportvarumärke. I alla fall enligt amerikanska tidskriften Forbes som i den senaste listan värderar Nike till 103 miljarder kronor.
Edsbyföretaget Lindberg öppnar konceptbutik i Stockholm. Perfekt till löneutbetalningarna den 25:e november öppnar en 174 kvadratmeter stor butik i centrala Stockholm.
Konfektionsföretaget Abeko utvidgade sitt sortiment i år till att också omfatta vinterkläder för barn. I den allt hårdare konkurrensen gäller det att hålla alla sinnen öppna och kunna se möjligheterna. Bröderna Västsäter som idag driver familjeföretaget Abeko, vågar tänka i nya banor och också blicka mot outforskade marknader.