Seger vill bevara och förnya
Rötter, tradition och ett öppet sinne för innovationer. Det är ledorden bakom textilföretaget Segers strategi och verksamhet. Ett recept som funkat i över 60 år.
Seger vill bevara och förnya Läs mer
Rötter, tradition och ett öppet sinne för innovationer. Det är ledorden bakom textilföretaget Segers strategi och verksamhet. Ett recept som funkat i över 60 år.
Seger vill bevara och förnya Läs mer
I slutet av november invigde Hestra Handsken en ny fabrik i Ungern. För företaget betyder fabriken ett välbehövligt kapacitetstillskott.
Hestra tillverkar i Ungern Läs mer
Duells breddar sortimentet med energitillskott. I fortsättningen kommer företaget även att marknadsföra varumärket Maxim.
Den finländska skidproduktleverantören One Way satsar på en stor långtradare i världscupen. Företaget kommer att använda bilen som ett showroom och ett servicecenter för deras världscupåkare i längdskidåkning.
One Way satsar på långtradare Läs mer
Gratis material som ger mervärde för handlarna – det var grundtanken när Salomons Robert Gustafsson satte sig ner och började skissa på det som nu har utvecklats till ett helt koncept: Salomons produktfilmer.
Salomons produktfilmer Läs mer
Efter framgångarna med sina toningskor har Reebok nu vänt blickarna mot crossfit. Genom ett tioårigt avtal med organisationen Crossfit Inc. hoppas Reebok öka sina marknadsdelar i hela fitness-världen.
Reebok tror på crossfit Läs mer
Röhnisch Sportswear byter vd. I januari nästa år efterträder Fredrik Röhnisch sin far Claes Röhnisch på företagets vd-stol.
Generationsskifte på Röhnisch Läs mer
Nike är världens mest värdefulla sportvarumärke. I alla fall enligt amerikanska tidskriften Forbes som i den senaste listan värderar Nike till 103 miljarder kronor.
Edsbyföretaget Lindberg öppnar konceptbutik i Stockholm. Perfekt till löneutbetalningarna den 25:e november öppnar en 174 kvadratmeter stor butik i centrala Stockholm.
Lindberg startar egen konceptbutik Läs mer
Konfektionsföretaget Abeko utvidgade sitt sortiment i år till att också omfatta vinterkläder för barn. I den allt hårdare konkurrensen gäller det att hålla alla sinnen öppna och kunna se möjligheterna. Bröderna Västsäter som idag driver familjeföretaget Abeko, vågar tänka i nya banor och också blicka mot outforskade marknader.
Sportfack besöker: Abeko Läs mer