En digital caddy
Arccos är sensorer som automatiskt känner av och loggar alla golfslag under en runda. Nu har de slagit sina påsar ihop med Microsoft och utvecklat en tjänst som kan beskrivas som en digital caddy.
Arccos är sensorer som automatiskt känner av och loggar alla golfslag under en runda. Nu har de slagit sina påsar ihop med Microsoft och utvecklat en tjänst som kan beskrivas som en digital caddy.
The Rookie är lite som My Fair Lady fast i golfmiljö. En kille som aldrig tidigare har spelat golf ska med hård träning under sex månader utmana tourspelaren Tomas Bjørn.
Ecco The Rookie – Lasse ska bli golfare på sex månader Läs mer
Efter nästan ett års letande efter en ny ägare till Taylormade har Adidas nu sålt sitt golfbolag. Ny köpare är KPS Financial LP, ett privat riskkapitalbolag i USA.
Adidas säljer Taylormade för 3,8 miljarder Läs mer
Efter att Nike slutade med klubbor och bollar har många undrat vad Rory McIlroy skulle välja för utrustning. Nu har han gjort sitt val.
Rory McIlroy byter till Taylormade Läs mer
Nordea Masters spelas i år på Barsebäck och i samband med det kommer några klädmärken att visa upp nästa års kollektioner för butiker.
Modedagar på Nordea Masters Läs mer
Cobras demotour fyller 20 år i år och de firar med att besöka över 250 klubbar och att göra testet till en upplevelse.
Cobra bjuder på upplevelse Läs mer
Planen att göra SGLF till en branschorganisation är nu utförd. Samtidigt byter organisationen namn till Golf & Co.
Kommer du ihåg Kinbag som var bag och vagn i ett? Caddieaway är en svensk, modern golfbag i samma anda.
Caddieaway är både bag och vagn i ett Läs mer
Att vara ute och träffa kunderna är en nyckel till Acushnets framgång. I år kör de rekordmånga events ute på banorna och hos återförsäljarna.
Acushnet gör rekordmånga events i år Läs mer
Svenska Galvin Green och Cheapo har lyfts fram av branschexperter som intressanta varumärken på sina respektive mässor i USA.
Framgångar för svenska företag på amerikanska mässor Läs mer