Flex ’N Grip i SVTs Draknästet
Flex ’N Grip – vinnaren av Årets Innovation Konfektion i Gear of the year 2009 – var med i SVTs Draknästet för att få finansiärer till sin innovation.
Flex ’N Grip i SVTs Draknästet Läs mer
Flex ’N Grip – vinnaren av Årets Innovation Konfektion i Gear of the year 2009 – var med i SVTs Draknästet för att få finansiärer till sin innovation.
Flex ’N Grip i SVTs Draknästet Läs mer
Svenska Abacus ställde ut på golfmässan i Orlando för första gången och resultatet blev över förväntan.
Abacus mot framgångar i både USA och Storbritanien Läs mer
Ann och Fredrik Stahle har dragit igång verksamheten Stahle Group AB och redan från början har de en gedigen portfölj varumärken inom golftillbehör och -konfektion. Mest intressant är nog Ian Poulters egna klädmärke.
Stahle Group – Sveriges nya golfdistributör Läs mer
Golfmässan ska bli en inköpsmässa. Tidigare har mässan, framförallt för hårdvaruleverantörerna, mer handlat om att visa upp sina produkter men nu finns alltså en tydlig ambition från leverantörshåll att göra om golfmässan till en inköpsmässa.
Golfmässan ska bli en ren inköpsmässa Läs mer
Puma har undertecknat en överenskommelse om att köpa 100 procent av hårdvarumärket Cobra golf av Acushnet. Affären, som beräknas vara slutförd i april, påverkar inte Acushnets andra två varumärken Titleist och Foot Joy.
För 15 år sedan var Adams Golf ett av de allra hetaste klubbmärkena i världen. Deras fairway woods revolutionerade golfspelet men när tillväxten avstannade var företaget på väg mot ruinens brant. Nu är de på väg tillbaka och har en ny distributör i Sverige.
Adams Golf har börjat sitt återtåg Läs mer
För tredje året i rad fanns det svenskt med i täten då priset Golf Europe Products Award delades ut.
Svensk bag vinnare på Golf Europe Läs mer
I flera år har det snackats om en golftävling mellan tidningarna Golf Digest och Svensk Golf. Nu har den äntligen blivit av.
Golf Digest vs Svensk Golf Läs mer
Golfkonfektionsmärket Abacus kommer med en barnkollektion till nästa år. Kollektionen rymmer allt från regnplagg till pikéer.
Lagom till golfmässan i Jönköping lanserar utställande göteborgsföretaget Unlimited Licenses en ny golf- och leisurekollektionen under varumärket Börje Salming.