Footjoy förenklar och växer
Footjoy har genomgått stora förändringar på kort tid. Det gäller både design, sortiment och hur de ska nå sin målgrupp. Så här ser de svenska planerna ut.
Footjoy har genomgått stora förändringar på kort tid. Det gäller både design, sortiment och hur de ska nå sin målgrupp. Så här ser de svenska planerna ut.
En av Sveriges mest meriterade golfare och tidigare europaettan – Robert Karlsson – har inlett ett samarbete med Abacus som innebär att han blir en av märkets ambassadörer och kommer att träna och spela i Abacus kläder.
En av de stora överraskningarna bland alla nya golfprodukter för 2015 är att det svenska klädmärket Oscar Jacobsson lanserar en kollektion med golfskor.
Nike Golf har aldrig haft så mycket nytt att visa upp som till nästa år. Nya drivers, nya järn, nya putters, nya bollar, nya skor, nya kläder… Och en helt ny strategi.
Efter ett par år på posten som Brand Manager för Galvin Green börjar vi se resultatet av Nicholai Steins arbete. Stilen är densamma men målet ännu mer premium.
Golfleverantören MiToo släpper Adams Golf men tar istället upp ett par klädmärken och bollar från Volvik. Plus att Motocaddy har flera stora nyheter
Det klassiska brittiska klädmärket Wolsey gör comeback med Johan Lindeberg som designer. Och det är med golf som märket ska ta sig tillbaka som modemärke.
Cobras monter är lite speciell. Alla deras stora nyheter finns på plats för er att titta på men vi får inte sprida några bilder eller information om dem.
Efter att ha tagit ett varv bland alla klädmärken på mässan är det lätt att utse sommarens stora trendfärger. Svartvitt, rosa, blått och grönt slåss om golfarnas gillande.
Brax är ett nytt varumärke i Golfsverige men det är långt ifrån en nykomling på det där med kläder. Det är Tysklands största byxmärke och skickar iväg över 30 000 par byxor varje dag, året runt.