Fler förändringar av golfmässan
I våras berättade vi om att The Nordic Golf Fair skulle ändra form och bli inköpsdagar i Stockholm, Malmö och Jönköping. Nu händer det ännu fler saker.
I våras berättade vi om att The Nordic Golf Fair skulle ändra form och bli inköpsdagar i Stockholm, Malmö och Jönköping. Nu händer det ännu fler saker.
Golf är väldigt mycket en sommarsport i Sverige men allt fler varumärken kommer med en höstkollektion. Och försäljningen av dessa ökar för varje år.
Intresset för att greppa om sina golfklubbor ökar och det är en av anledningarna till att Ligma tar upp Iomic Grips igen. Den andra är att golfshopparna frågat efter just Iomic.
The Nordic Golf Fair läggs ned och blir istället till inköpsdagar i Malmö och Stockholm. Och nästa år speciella inköpsdagar för bara konfektion
Sportfacks förlag Egmont Publishing har köpt tidningen Svensk Golf av Svenska Golfförbundet. I köpet ingår tidningen Svensk Golf, Golfguiden och sajten svenskgolf.se.
Ligma Group förstärker sin portfölj av tillbehör för golfspelare med bagar och vagnar från Sun Mountain.
Arbetet med att få ihop kollektionen till Europas lag i Solheim Cup är inne på de sista små detaljerna. För femte gången i rad är det skånska Abacus som står för kläderna och det är den svenska kaptenen Carin Koch som ihop med Abacus chefsdesigner Chris Mattson som står för designen.
Det finns listor för allt och inte minst gäller det golf som är ett himmelrike för de som gillar statistik och listor. Nu finns det också en lite mindre statistisk lista över de mest färgglada spelarna på PGA-touren.
Allt fler företag driver sin egen e-handel för att kunna erbjuda kunderna alla plagg i kollektionen. Lagom till golfsäsongen sällar sig Daily Sports till den skaran.
Att Rory McIlroy redan ersatt Tiger Woods som världsetta och den mest omtalade golfaren (spelmässigt) är ingen nyhet. Det är det däremot att Rory även ersätter Tiger som frontfigur för EA Sports golfspel för Xbox och Playstation.