Ligma säljer Oakley Golf till golfbutikerna
Ligma Group tar hand om försäljningen av Oakley mot golfhandeln. Avtalet gäller Oakleys alla produkter; solglasögon, skor, kläder och bagar och gäller från den kommande säsongen.
Ligma Group tar hand om försäljningen av Oakley mot golfhandeln. Avtalet gäller Oakleys alla produkter; solglasögon, skor, kläder och bagar och gäller från den kommande säsongen.
Golfkedjan Dormy kommer att öppna två nya butiker under 2016. I maj öppnar de i handelsområdet Väla utanför Helsingborg och lite senare är det dags för Arninge norr om Stockholm.
Utvecklingen av digitala verktyg inom sport går i en rasande fart och nu ser vi nästa steg i den här utvecklingen. Franska Piq har nämligen tagit fram en sensor som med hjälp av olika tillbehör och fästen gör att produkten kan används till en mängd olika sporter.
Det svenska klädmärket Abacus fortsätter sitt samarbete med Ryder Cup. Samarbetet innebär att Abacus tar fram en kollektion med skjortor, tröjor och regnplagg som kommer att märkas upp med Ryder Cuploggan och säljas globalt och på plats på tävlingarna.
Ryder Cup är den största golftävlingen och Footjoy är ett av de största varumärkena inom golf. Ganska självklart att de fortsätter sitt samarbete med supporterprodukter.
Golfgeist har det mesta inom tillbehör för golf – från mjukspik, peggar och greenlagare till större saker som chippingnät, vagnar och bagar. Nu kan de lägga till ännu en produkt i sitt sortiment: kalsonger.
Det är inte ofta det dyker upp ett helt nytt golfmärke, än mer sällan att märket har för avsikt att helt revolutionera golfklubban. Märket som har dessa storslagna planer heter Parsons Xtreme Golf och har startats av mångmiljardären och tillika golffanatikern och prylgalningen Bob Parsons. Hans mål är helt enkelt att bygga de bästa tänkbara golfklubborna och att aldrig kompromissa med den målsättningen.
I våras fick Galvin Green frågan om de ville ta över som ny leverantör av regnplagg till det europeiska Ryder Cuplaget. De svarade självklart ja och lovar att ta fram unika plagg.
Efter en lite trög start i Malmö var det betydligt gladare miner när golfens inköpsdagar landade i Stockholm. De flesta tyckte att förändring är helt rätt väg att gå.
Cobra återlanserar klassikern King Cobra och tar samtidigt ett steg in i premiumsegmentet. Klubborna släpps redan 15 oktober.