Cykelcity växer i Stockholm
Igår öppnade Cykelcity sin nya butik på Södermalm i Stockholm. Med en totalyta på nästan 600 kvadratmeter är butiken redo att möta cykelsäsongen.
Igår öppnade Cykelcity sin nya butik på Södermalm i Stockholm. Med en totalyta på nästan 600 kvadratmeter är butiken redo att möta cykelsäsongen.
Det svenska konfektionsföretaget Skhoop har öppnat sin första egna konceptstore. Inte överraskande ligger butiken i Åre, företagets hemort.
Kista Galleria har Sveriges generösaste öppettider. Det har lönat sig. Omkring 30 procent av försäljningen sker kvällstid i den populära gallerian.
Sportfack har återigen gett sig ut i verkligheten för att hitta fel, brister, höjdpunkter och strålande butiker och säljare. Men den här gången valde vi att ge oss ut på nätet. E-handeln går som tåget och i takt med att allt fler kunder söker sig till e-handlarna ökar också kraven. Så frågan vi ställde oss var: Håller sportbranschens e-handlare måttet? Svaret? Ja, det får du läsa om nedan.
Det skulle vara lätt att ta Oscars och Ludwigs två butiker som en ursäkt för att ständigt vara en del av brädvärlden. Till viss del är det så, men det är också ett medvetet karriärsval – istället för fem år på högskolan har de vigt fem år åt butikerna och ser dem som deras gemensamma framtid.
Team Sportia står inför förändring. Men Team Sportias nye vd tänker inte välja den enkla vägen. Istället ska kedjan gå den rätta vägen.
Mod, glädje och entreprenörsanda. Det är några av egenskaperna som har gjort att Sigges Sport i Vällingby har blomstrat i över 80 år. Idag driver den tredje generationen av familjen Kållberg den anrika sportaffären, vilket förmodligen är ett rekord i sitt slag.
Vissa träffar bara familjen vid högtider. Bröderna Nilsson har gjort tvärtom. De träffar varandra varje dag. Med lyckat resultat.
Det var dags för en helt ny stad att utsättas för Sportfacks Secret Shoppers. När en rosalackad raggarvolvo med musiken på full volym rullade förbi oss redan efter några minuter visste vi att vi hamnat rätt.
Hos Länna Sport ska hela familjen kunna hitta sina sportprodukter under samma tak. Det är bra för både kunder och butik – barnprodukterna fungerar ibland som dragplåster.