Brädsport

Av skaters för skaters

Det går 13 företag på dussinet som säger att de är ett företag grundat av XX för XX (byt ut XX mot valfri sport). I Lakais fall stämmer det dock. Tolv år efter första kollektionen säljer de fortfarande enbart skor för skateboardåkning.

Naturlig skönhet

I en bransch där alla slåss om att vara coolast har svenska Urskog valt en annan väg. De satsar på det vackra och på ett gediget hantverk.

Zumies köper Blue Tomato

En av de större affärerna inom actionsport i Europa är ett faktum i och med att Zumies köper Blue Tomato.

Skate Out tar över Skullcandy

Skateboard- och streetweardistributören Skate Out tar hand om hörlursmärket Skullcandy i Sverige från och med 1 juni.

Patagonia lanserar våtdräkter

Patagonias vd Yvon Chouinard lever som han lär. Först skrev han en bok med titeln ”Let my people go surfing” och nu ger han dem också utrustningen för att göra det.

Vans bygger eget i Sverige

Efter lite hattande hit och dit har Vans bestämt sig för att bygga upp en egen verksamhet i Sverige. Ansvarig för Vans i Sverige blir Andreas Olsson som tidigare har jobbat för Burton och senast med The North Face.

Johannes och Andreas har ett sweet jobb

Svenska Sweet Skateboards bara ökar och ökar. Först slog brädorna och sedan kläderna igenom i Sverige och nu växer märket ordentligt även i Europa.