Fotbollsstjärnan Zećira Mušović frontar när Stadium påminner om att leken är viktig för att barn ska fortsätta med sitt idrottande.
Att dagens idrottsklimat får många unga att lämna sina sporter i tidig ålder är en högaktuell fråga. Under parollen ”Rädda leken i sporten” fortsätter Stadium och Friends – den här gången också tillsammans med Svenska Fotbollförbundet – att lyfta frågan för att vända trenden.
Kampanjen, som visas på sociala medier och på TV, uppges vara en hyllning till leken där vi bland annat får se Zećira Mušović överraskas av sprudlande barn på Strawberry Arena, följa med bakom kulisserna på damlandslagets träningspass och ta del av lättillgängliga lektips – bara för föräldrar eller tränare att ta med sig till passet.
Kan vinna 10 000 kronor på att leka
En aktivering i sociala medier kommer också att göras där idrottsföreningar har chansen att vinna 10 000 kr till lagkassan genom att dela med sig av sina egna bästa, roligaste, eller bara mest annorlunda sätt att leka på träningen.
Stadium och Friends har ett långtgående samarbete som sträcker sig ända tillbaka till 2004, och nytt för i år är att Stadium också går in som är officiell partner till SvFF. Tillsammans är de tre självklara spelare när det gäller barn och ungas idrottande och de hoppas kunna bidra till ett idrottsklimat som är både mer inkluderande och mer inspirerande.