Innebandy24 har öppnat butik i Bromma: “Strategisk satsning”

E-handelsbutiken Innebandy24 lanserade sin första butik under hösten, och valet föll på Bromma. Nu satsar man på ännu fler samarbeten med föreningar och ett större sortiment.

I höstas tog Innebandy24 ett stort steg framåt när de öppnade sin första fysiska butik. I samband med detta samlade man all logistik och lager för e-handeln på samma plats som butiken, som finns på Ranhammarsvägen i Bromma.

Efter drygt tre månader med en fysisk butik kan Magnus Jopevi, ägare och VD på Innebandy24, konstatera att butiken ger dem helt nya förutsättningar, exempelvis gällande sortiment och att skapa fler samarbeten med föreningar.

– Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, säger Magnus.

Tillväxt på 50 procent under 2024

I ett pressmeddelande uppger Innebandy24 att deras försäljning ökade med 70 procent under Black Week-perioden jämfört med motsvarande period ifjol. 2023 omsatte bolaget drygt 5,2 miljoner kronor. För 2024 kommer omsättningen att öka med cirka 50 procent. Dock väntas resultatet bli negativt, eftersom man är i en kraftig tillväxtfas och har prioriterat investeringar för framtida expansion.

–Vi har gjort flera strategiska satsningar på både e-handel och vår fysiska butik i Bromma vilket jag skulle säga har bidragit till den starka utvecklingen. Förutom tillväxt i omsättning har vi också lyckats stärka våra marginaler genom optimerade inköp och effektivare verksamhet, säger Magnus Jopevi.

Sportfack håller dig uppdaterad.