I ett pressmeddelande skriver J.Lindberg att Alexander Diedrich kliver in som ny e-handelchef. Den nye chefen beskrivs som ett "ovärderligt tillskott till J. Lindberg-teamet.
Med start den 1 september är det nog Alexander Diedrich som är basar över den digitala försäljningen av J.Lindbergs varor. Diedrich har beskrivs besitta ”en imponerande meritlista inom globala e-handelsroller inom sport-, fritids- och modeindustrin”, något som beskrivs som ”avgörande” för att ”driva och förnya varumärkets digitala tillväxt och stärka dess globala e-handelsstrategi”.
Den nye chefen säger sig vara ”mycket hedrad”
Alexanders karriär sträcker sig över seniora e-handelspositioner på ledande globala varumärken som Levi’s, Under Armour och Toms, där han har hanterat försäljnings-, marknadsförings- och merchandise-initiativ. Alexander kommer att flytta från Amsterdam till Stockholm för att ansluta sig till teamet vid J.Lindebergs huvudkontor.
”Jag är mycket hedrad över möjligheten att ansluta mig till ett av Skandinaviens mest ikoniska sportmodevarumärken och bidra till tillväxten av global e-handel. Jag vill tacka Kalle Kickuth och Hans-Christian Meyer för deras förtroende för mig. Jag ser fram emot att fortsätta leverera en förstklassig digital varumärkesupplevelse tillsammans med det globala e-handelsteamet och hela organisationen. Jag är exalterad över att kunna tillämpa min ledarskapsbakgrund inom den internationella sport-, kläd- och skobranschen i denna nya, spännande roll”, säger Alexander Diedrich i pressmeddelandet.
Sportfack håller dig uppdaterad om de senaste branschnyheterna.