Samma kläder kan passa både män och kvinnor. Det är visionen när ICIW släpper en ny kollektion för våren, med målet att släppa plagg som är mer inkluderande.
En kollektion för alla kunder. Det är det senaste från det svenska träningsvarumärket IcanIwill. I mars släppte de en serie träningströjor, byxor och shorts i retrodesign som ska passa både män och kvinnor.
– Samhället förändras och köptendenserna flyttar allt mer mot inklusivitet och mångfald i takt med att fler vill uttrycka sig bortom normer och stereotyper. Med Unified har vi skapat en kollektion som visar att vi driver utvecklingen genom att möta ungas krav på mer hållbara och etiska sport- och modeplagg, berättar Johanna Dellenbrant, designer på IcanIwill, i ett pressmeddelande.
Kläderna ska vara tillverkade i återvunnen och ekologisk bomull och materialet ska dessutom kunna klippas i önskad längd, för att kunderna själva ska kunna anpassa plaggen efter egen smak.
– Efterfrågan för könsneutrala produkter har ökat kraftigt och det känns riktigt kul att lyfta in trenden även i träningssegmentet. Vi ser att minimalistisk design och statementdetaljer går väl hem bland våra kunder, något som vi tagit fasta på i den här kollektionen.