Från och med 2022 och fem år framåt kommer Adidas vara titelsponsor till Stockholm Marathon.
Adidas och Marathongruppen inleder ett femårigt samarbete där det globala sportvarumärket tar över titelsponsorskapet för Stockholm Marathon och övriga evenemang i arrangörens ”Marafamilj”.
Lördg 4 juni 2022 arrangeras den 43:e upplagan av loppet som årligen lockar runt 20 000 deltagare från ungefär 100 olika nationer.
– Vi är oerhört stolta över att adidas vill vara med oss på den här resan när vi återigen är tillbaka våren 2022. Tillsammans har vi kraften att fortsätta utveckla evenemanget och möjlighet att positionera Adidas Stockholm Marathon som ett av världens mest attraktiva maratonlopp, säger David Fridell, verksamhetschef för Marathongruppen.
Avtalet sträcker sig över fem år och börjar gälla omgående.
– Vår ambition är att vara det främsta sportvarumärket i Norden och då känns det självklart att vi ska samarbeta med de största aktörerna inom löpning. Vi är ett stort globalt företag med löppning i vårt DNA och har både erfarenheten och kunskapen att aktivera detta partnerskap på bästa sätt. Vårt nordiska team är i startgroparna för att börja arbeta med detta från dag ett, säger My Bäck, marknadsdirektör för adidas i Norden.
I kommande nummer av Sportfack kommer du kunna läsa en längre intervju med My Bäck, om Adidas framtida planer.