New Balance rustar för stark tillväxt

Med ett nytt, hypermodernt, lager tar sig New Balance in till 2022 med stora förhoppningar om ett bra år. Utöver bättre möjligheter att nå efterfrågan av produkter kommer också två showrooms att öppna samt marknadsavdelningen på företaget att utvidgas.

New Balance förstärker flera delar av sitt bolag här i Norden för att utöka sin position på den nordiska marknaden. Detta för att möta efterfrågan på träningskläder, löpprodukter och sneakers. För ett antal veckor sedan meddelade också New Balance att de utökar sitt samarbete med logistikpartnern DSV för distribution genom ett skräddarsytt automatiserat lager på 60 000 kvadratmeter. Detta för att möta den ökade efterfrågan framgent.
– Sportsbranschen har haft en stark tillväxtresa under 2021 där konsumenternas intresse för hälsa och välbefinnande, friluftsliv och funktion har varit prioriterade områden och klart bidragande faktorer för vår fina tillväxt, säger Fredrik Lindgren, National Sales Manager

New Balance öppnar också, utöver det enorma lagret, två showrooms. Ett i Stockholm och ett i Göteborg för att stärka varumärkesupplevelsen. Dessutom är man på jakt efter en ny kollega till sin marknadsavdelning.
– Vi strukturerar om vår marknadsfunktion för att effektivare dra nytta av nordiska trender och konsumentbeteenden som går över landsgränserna. Vi letar efter en person som kan skapa branschledande aktiveringar för vår lifestyle business, någon som är orädd och älskar streetwear, fashion och entertainment. Vi ser fram emot att välkomna en ny stjärna till vårt nordiska marketing team, säger Hanna Löfberg, Nordisk Marknadschef för New Balance.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="7991" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]