Uthyrda mobilladdare ska stärka försäljningen

Mobilen blir allt viktigare för handeln, med QR-koder och swish-betalningar. Men vad händer med handeln om batteriet tar slut? Åhléns har, i samarbete med Brick, kommit fram till en lösning.

34 procent av alla svenskar känner sig flera gånger i veckan stressade över att de har lågt mobilbatteri. Detta har framkommit av en undersökning från Yougov på uppdrag av Brick. Med fler och fler delar av detaljhandeln beroende av mobilen kan en shoppingupplevelse påverkas av ett lågt batteri, vilket i sin tur kan påverka butiker. Åhléns kommer därför att erbjuda en mobilladdningslösning i alla sina varuhus framöver.
– Det har verkligen varit kul att se hur pilotprojektet föll ut, vi kände ju redan från början att Åhléns var en självklar plats för våra stationer. Genom att vi nu kommer finnas i alla varuhus kan vi bistå med att skapa en ännu bättre, och mindre stressande, shoppingupplevelse för Åhléns kunder, säger Emil Esselin, grundare och vd på Brick som ansvarar för lösningen.

I Åhléns butiker kommer Brick sätta upp stationer med portabla hyrladdare. Kanske kan vi framgent även se en liknande funktion i stora sportvaruhus och liknande då mobiler används mer och mer i dagligvaruhandeln.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="8060" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]