Skaparna av ICA-Stig har varit med för att ta fram Icaniwill och deras nya kampanj. Humor kommer att nå mottagaren med målet att motionärer ska vara stolta över sin träning, oavsett hur resan ser ut.
Reklambyrån King, som bland annat tagit fram den omåttligt populära reklamserien från ICA, har nu varit med och tagit fram ett nytt brandingkoncept. Det är Icaniwill som nu lanserar ”Wear you”. Tillsammans med reklambyrån har man nu utvecklat en varumärkesidentitet och visuell profil för att ytterligare stärka sin position på den svenska och internationella marknaden.
Genom ”Wear You” vill man, enligt ett pressmeddelande, lyfta en mer inkluderande syn på träning där mottagaren uppmuntras att träna på sitt eget sätt, oavsett mål. Konceptet ska inledas med en digital kampanj i ICIW:s nuvarande kanaler.
Storsatsningen kommer att visas med uppmaningar som ”Wear your sweat”, ”Wear your grit” och ”Wear your confidence” och målet är att uppmuntra mottagaren att vara stolt över sin träningsresa, oavsett hur den ser ut.
– Icanwill ska vara ett varumärke för alla som tränar, oavsett om du tränar för att bli stark, för känsla, utseende eller bara för att det är kul. Genom Wear You förmedlar vi budskapet att träning är så mycket mer än själva prestationen. Vi är otroligt stolta över konceptet och det känns kul att äntligen kunna presentera resultatet, berättar Gustaf Ollas, grundare av Icaniwill.
I kampanjmaterialet för ICIW:s storsatsning kommer man att skapa olika karaktärer som ska påvisa att det inte spelar någon roll hur man tränar, om man tränar för sin egen skull. Detta på ett humoristiskt vis, med träningskaraktärer med hög igenkänningsfaktor. Exempelvis med ”den smala killen som bara tränar biceps och tjejen som går till gymmet för att ta selfies”, skriver man i ett pressmeddelande.