Didriksons intar La Ville Lumière med en pop up-butik. Målet är att stärka sitt varumärke i Frankrike med en butik på Paris egna gator.
På västkusten 1913 grundades Didriksons, det svenska jackföretaget.
Nu siktar de på att stärka sin position på den europeiska kontinenten.
Didriksons säger i ett pressmeddelande att man redna finns på den franska marknaden men att man nu vill göra mer för att vara tillgängliga för fransoserna. Detta genom att öppna en pop up-butik i hjärtat av Paris.
Detta ska göra att de tar ytterligare ett steg för att bli en av de ledande varumärkena i sin egen kategori av produkter.
Det är inte en slump att Paris är staden Didriksons väljer att öppna sin tillfälliga butik. När man lanserade sin höst- och vinterkollektion tidigare i år gjorde man så med e nfransk översättning av sin hemsida. Med en butik i landet hoppas man ytterligare kunna möta efterfrågan samt förbättra kundupplevelsen.
– Med en ökad kännedom och intresse för varumärket är vi ivriga att ta ännu ett viktigt steg mot att positionera oss som ”The Swedish Jacket Brand” på den europeiska marknaden i allmänhet och, genom denna lansering, den franska marknaden i synnerhet, säger Jan Henning, European Sales Director.
Butikebn är öppen 15 oktober till 31 december och är belägen, för den med en Paris-resa inbokad, på 23, Rue du Pont-aux-Choux i Le Marais, Paris.