Didriksons fortsätter satsa på Europa – öppnar butik i Paris

Didriksons intar La Ville Lumière med en pop up-butik. Målet är att stärka sitt varumärke i Frankrike med en butik på Paris egna gator.

På västkusten 1913 grundades Didriksons, det svenska jackföretaget. 

Nu siktar de på att stärka sin position på den europeiska kontinenten.

Didriksons säger i ett pressmeddelande att man redna finns på den franska marknaden men att man nu vill göra mer för att vara tillgängliga för fransoserna. Detta genom att öppna en pop up-butik i hjärtat av Paris.

Detta ska göra att de tar ytterligare ett steg för att bli en av de ledande varumärkena i sin egen kategori av produkter.

Det är inte en slump att Paris är staden Didriksons väljer att öppna sin tillfälliga butik. När man lanserade sin höst- och vinterkollektion tidigare i år gjorde man så med e nfransk översättning av sin hemsida. Med en butik i landet hoppas man ytterligare kunna möta efterfrågan samt förbättra kundupplevelsen.

– Med en ökad kännedom och intresse för varumärket är vi ivriga att ta ännu ett viktigt steg mot att positionera oss som ”The Swedish Jacket Brand” på den europeiska marknaden i allmänhet och, genom denna lansering, den franska marknaden i synnerhet, säger Jan Henning, European Sales Director.

Butikebn är öppen 15 oktober till 31 december och är belägen, för den med en Paris-resa inbokad, på 23, Rue du Pont-aux-Choux i Le Marais, Paris.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="8095" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]